środa, 4 października 2017

Blog Matters 2017

Uważa się, że po sezonie letnim nad polskim morzem nie ma nic ciekawego. 

Nic bardziej mylnego, ponieważ jest Blog Matters









Kilka słów o spotkaniu i organizatorkach
Blog Matters to wyjątkowe spotkanie, gdyż stawia przede wszystkim na networking, pogłębianie wiedzy i dzielenie się doświadczeniami. 
Wcześniej było „Może nad Morze” skupione na blogujących mamach. Tym razem z Moniką postanowiłyśmy zorganizować spotkanie dla wszystkich tych, którzy chcą zdobyć wiedzę jak lepiej promować bloga, czy stworzyć od podstaw markę. 
W sumie takie też było nasze założenie-  by Blog Matters również stało się marką. Organizując spotkanie, stawiałyśmy od początku na to, by przekazać ogromną dawkę wiedzy i żeby każdy uczestnik wrócił do domu z głową pełną nowych pomysłów.
Z Moniką  z bloga konfabula.pl tworzymy świetny duet, potrafimy podzielić się obowiązkami i co najważniejsze- mamy do siebie zaufanie, a to naprawdę bardzo pomaga podczas organizacji.


Uczestnicy
Spotkanie było otwarte dla każdego blogera, bądź przyszłego blogera. Chciałyśmy, by każdy miał okazję wzbogacić swoją wiedzę i nabyć nowych umiejętności. Chciałyśmy, by nasze spotkanie było pewnego rodzaju furtką do lepszego bloga. 
Blogosfera wciąż się rozrasta i w związku z tym, nasze spotkanie miało na celu wskazać drogę do dalszego rozwoju, by każdy uczestnik mógł sprostać wymaganiom swoich czytelników. 













Sponsorzy
Event nie byłby na tyle atrakcyjny, gdyby nie nie nasi sponsorzy, a zwłaszcza sponsor główny MPS (dzięki któremu blogerzy mogli robić to, co lubią najbardziej - zdjęcia na ściance), a także Centrum druk i Koprinet z Koszalina. Podziękowania także wędrują do Hotelu Unitral, za wszelkiego rodzaju udogodnienia i szczególne podziękowania dla manager hotelu - Pani Małgosi, która pomogła dopiąć wszystko na ostatni guzik, pomimo natłoku pracy w sezonie.



Grzechem byłoby nie wspomnieć o pozostałych sponsorach, którzy zadbali o to, by każdej z uczestniczek:  
- nie zabrakło energii- Drinktech,

- niedzielne śniadanie było wzbogacone o smakowite produkty od Degi - znany wszystkim paprykarz szczeciński, past z z ciecierzycy oraz hummusu,



- mogła wypróbować nowości kosmetyczne- Hean, La Roche Posay, Vichy, DLA kosmetyki, MPS,





- mogła uzupełnić domową bibliotekę o kilka nowości książkowych od wydawnictw - Wydawnictwa Sapere Aude, Warszawskiej Firmy Wydawniczej, Oficynka, Platon24, Publicat, Lira i autorów - Anna Sakowicz, Halina Socha, Magdalena Giedrojć, Marcin Cieślik.
Dodatkowo Virtualo i Ebookpoint zaoferowało rabaty na e-booki.




Były  także rabaty od Mabibi oraz możliwość zdobycia  upominków pościelowych od SangoTrade oraz poduszek i kocyków od Amaloo, biorąc udział w konkursach.



Konkursy
Podczas eventu każdy uczestnik miał możliwość wziąć udział w konkursach z merytorycznymi nagrodami - kursy, ebook, rabaty, usługi- 500sekund.pl, Ola Gościniak, Ewelina Mierzwińska, Poradnik pisania- Joanna Wrycza- Bekier, Rysunkowo mi, Krystyna Polek, czy kartki od Kartka z pasją, a także drobiazgami do dziecięcego pokoju o których wspomniałam już wcześniej.






Partnerzy medialni
Ciężko jest nagłośnić takie wydarzenie - wbrew pozorom. Na szczęście mogliśmy liczyć na pomoc od Happy Koszalin, Brand Sabbath, Mądrzy Rodzice,  Polskie Radio Koszalin, a także Reach a Blogger
Organizując event nie tylko myślałyśmy o nagłośnieniu samego spotkania, ale także wypromowania naszego regionu. Dlatego ważne były dla nas patronaty Mielna i Prezydenta Miasta Koszalin.
Nieobecni.
Mamy doświadczenie już w organizacji eventów i wiedziałyśmy, że pewnie kilku uczestników tuż przed spotkaniem zrezygnuje z przyjazdu, a jeszcze kilku kolejnych bez słowa się nie pojawi.
Natomiast nie sądziłyśmy, że połowa uczestników będzie mieć nas ... tzn, po prostu nie poinformują nas o swojej nieobecności.
 Naprawdę, jest to nieprzyjemne uczucie.

Wszystkim tym, którzy mieli odwagę i czas napisać wiadomość - dziękuję.
W ten sposób okazaliście szacunek dla naszej pracy i poświęconego na organizację czasu.

Prelegenci 
Najlepsi z najlepszych, znani ze swoich działań w sieci, autorytety dla wielu blogerów, czy przedsiębiorców.
To właśnie prelegenci uczynili zwykłe spotkanie niezwykłym. Pomimo braku jakichkolwiek gratyfikacji, pokonali setki kilometrów, by dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Fantastyczni ludzie, dla których chęć dzielenia się pasją jest ważniejsza niż jakakolwiek gratyfikacja.



Agata Ciesielska podpowiedziała jak robić dobre zdjęcia produktowe w wersji niskobudżetowej. Poprowadziła także warsztaty, podczas których mieliśmy możliwość nabyć pewne nawyki przy robieniu zdjęć z lotu ptaka (flat lay).



Ewa Popielarz podzieliła się swoim doświadczeniem z zakresu copywriting'u. Dała mnóstwo wskazówek - jak pisać, by ludzie chcieli nas czytać i jeszcze za to płacić.


Agata Ossowska opowiedziała nam o tym, jak w praktyce wykorzystać storytelling, czyli jak opowiadać o sobie, swojej pracy, blogu, firmie.

Klaudia Fotyniuk miała podzielić się wiedzą jak profesjonalnie budować swoją blogomarkę. Jednak w ostatniej chwili, siły wyższe zadecydowały, że nie pojawi się w Mielnie. W zamian za nieobecność, Klaudia zaoferowała audyt dla każdego uczestnika. Sama z udytu skorzystałam i małymi krokami zaczynam wprowadzać zmiany na blogu. 
Anita Bednarczyk - broker innowacji i mentor infografiki w Polsce. Podczas spotkania wyjaśniła czym się różni grafika informacyjna od wizualizacji danych. 

Ola Gościniak zdradziła nam jak tworzyć i sprzedawać własne produkty. W jaki sposób zadbać o pasywny zarobek bez konieczności nawiązywania współprac z markami.

Krzysia Bezubik podpowiedziała jak wydać książkę, na co zwrócić uwagę, by do jej wydania doszło. Zwróciła  uwagę na prawo autorskie, a także sposoby dotarcia do potencjalnego czytelnika.

Anna Teodorczyk wyjaśniła na co zwraca uwagę odbiorca i w jaki sposób stopniować ważność informacji, jakie znaczenie mają kolory, rodzaj czcionek i kompozycja. Podczas warsztatów dała nam możliwość wykorzystania wiedzy w praktyce. Nie nauczyliśmy ładnie rysować, ale nauczyliśmy się jak myśleć o projektowaniu graficznym tworząc własne grafiki i wykorzystując do tego brushmarkery od Karin.








Magda Bek podpowiedziała jak wykorzystać media społecznościowe do rozwoju bloga. Zadała nam pytania, na które teoretycznie każdy bloger powinien znać odpowiedź, a praktycznie tak nie jest. Podczas wykładu wyjaśniła nam dlaczego akurat te pytania warto sobie zadać i w dodatku dała nam gotowe odpowiedzi, jednocześnie wskazując nam drogę do lepszych działań w SM.

Sławek Ludwikowski zdradził nam w jaki sposób zarabiać nie wychodząc z domu. Przedstawił interesującą strategię, a także zaproponował możliwość nawiązania współpracy.


Podsumowanie
Jest to mój trzeci event, drugi organizowany wspólnie z Moniką, pierwszy z którego jestem w pełni zadowolona.
Udało nam się zorganizować event dwudniowy na wysokim poziomie. Jestem z nas dumna i jedyne na co musimy zwrócić uwagę podczas organizacji kolejnej edycji, to kwestia potwierdzenia uczestnictwa- dupochron musi być! :) 
Całym spotkaniem się bardzo stresowałam. Nie lubię publicznych wystąpień- brak mi zazwyczaj odwagi. Tym razem jednak się przełamałam i cały stres minął chwilę po wystąpieniu. Fajnie było wyjść do ludzi, porozmawiać na inne tematy niż tylko dom i dziecko. 
Mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie równie dobrze, jak w tym, a nawet i lepiej :) 

Fotograf: Aleksandra Piec


Na instagramie możecie nas odszukać, wpisując  #blogmatters i #blogmatters2017 :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentować może KAŻDY. Dlatego też, będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad :)

Należy pamiętać, że dyskusja może się toczyć bez używania słów obraźliwych i krzywdzących.

Dziękuję Ci za odwiedzenie mojego bloga i zapraszam ponownie :)

Copyright © 2014 Cytryniaki , Blogger